martes, 22 de enero de 2013

Debat escola tradicional VS escola constructivista.

Després d’una temporada sense publicar al meu bloc torno a escriure-hi tractant un tema molt especial, el debat que vam realitzar a classe de Bases didàctiques i disseny curricular.
El debat va tractar de defendre l’escola tradicional o l’escola constructivista, la primera meitat de la classe defenia un tema i després es canviava de rol, el que havia defès l’escola tradicional, amb el canvi de rol havia de defendre l’escola constructivista.
He d’afegir que al principi vam realitzar el debat a Twitter i després el vam portar a la pràctica dins de l’aula.
La meva actuació va iniciar-se defenent l’escola constructivista, es a dir el model d’escola que tots els mestres del segle XXI ens agradaria aconseguir amb la nostra pràctica.
El meu primer comentari va ser a resposta de un tweet que va fer la meva companya Virginia.
La meva resposta va ser en defensa de l'escola constructivista:


Durant la meva actuació com a defensora de l'escola constructivista van sorgir comentaris tan irracionals com aquest:
 La meva opinió es totalment contrària, jo penso que el llibre de text es un negoci, entre una editorial i l'escola, ja que no es poden cobrar matricules a l'escola publica han de treure els sous per un altre costat. 

Se m'ha complicat tot quan la nostra mestra ha publicat aquet tweet:



Ara era el torn de defendre l'escola tradicional, -Puuuf...he pensat, quin suplici.!- Havia de defendre una cosa de la que estava totalment en contra!. Però com era el rol que havia de realitzar, per lo menys ho anava a intentar.
I així ho vaig fer, iniciant-me com a defensora de l'escola constructivista amb aquest comentari:

 El dia del debat presencial a l'aula no hi vaig poder assistir, però encara i així vaig participar mitjan el twitter, afortunadament un altre cop començava a defendre l'escola constructivista, vaig poder desenvolupar les meves idees. 
El primer tema a tractar era el valor de l'educació infantil i vaig atacar amb aquest comentari:



He d'afegir que aquest comentari el volia ampliar, però com a twitter només hi caben 140 caràcters no m'hi cabia res més. Aquí dic que no hi ha cap professional; cap metge, cap informàtic, cap mecànic, ni cap banquer tampoc que no hagin passat per l'educació infantil, ja que es la base de l'educació d'una persona ja que comencen a aprendre a llegir, escriure...
També vaig afegir altres comentaris com ara : 


I de nou van cambiar els rols, la meva participació encara que no hi estiga a favor va ser activa i vaig aportar escrits com ara...



Com a conclusió final de l’activitat, m’agradaria afegir que m’ha costat moltíssim defendre el rol de l'escola tradicional ja que es un pensament que no tenc, però com a mestres que ens estem formant hem d'intentar al menys a realitzar les activitats que se'ns proposin ja que son bones per la nostra formació.


En aquest cas defendre l'escola tradicional m'ha servit per adonar-men del que vull i no vull fomentar quan arribi a estar dins una aula no com a alumne, sinó com a mestra.

 I per acabar amb l'entrada m'agradaria afegir-hi que m'ha cridat molt l'atenció que a més de no conèixer el català les meves ex-companyes de classe, de l'any passat, que es troben a Segovia realitzant segon d'educació infantil m'han demanat que les tradueixi els meus comentaris, ja que estaven interesades pels temes que estàvem tractant. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario