lunes, 22 de octubre de 2012

Segona entrada.

La meva entrada d'aquesta setmana es centrarà amb la classe de dijous ja que dimarts no vaig anar a classe perquè estava malalta.
Per començar vam estar parlant de Jaume Carbonell i els perfils diferents de mestre, el primer perfil de mestre que vam vorer es el Model funcional i absentista que tracta dels mestres que van a fer la feina i se'n van i si no hi han d'anar millor.
El segon es el model especialista dedicat als mestres que estan especialitzats en alguna matèria com pot ser un mestre d'angles.
El tercer es el model autista o que no s'entera que es el mestre que compleix la seva feina dins la seva aula, no li interessa res del que passi al centre, i no se n'adona de que forma part d'una comunitat.
El quart es el model nostàlgic que es quan es proposa una activitat al centre i la seva resposta es que aquella activitat "ja es va fer".
I el darrer model que vam vorer va ser el que està basat en la queixa permanent que la culpa sempre es dels altres. No es mira al mirall com diu al llibre Va de mestres.
Seguidament Jaume Carbonell planteja els 10 atributs del bon mestre.
El que vam veure a classe seguidament va ser l'esquema de "Como aprendemos" el TPACK: Tecnological pedagogical content knowledge.



Que tracta sobre el bon mestre que es el que sap el contingut, sap ensenyar el contingut i sap utilitzar les eines per ensenyar el contingut.

Actualment crec que la millor manera de motivar als nostres futurs alumnes es mitjançant les eines tecnològiques, ja que les noves generacions les saben fer servir i estan avançats en la tecnologia i la informàtica. La base de l'educació per a mi es motivar als alumnes així el coneixement serà après amb més facilitats, i amb els mes petits inclòs de manera inconscient.
Amb aquesta eina (la tecnologia) es més fàcil aconseguir la motivació ja que si un alumne s'involucra en algun exercici per exemple una activitat a una pissarra digital, aquest entusiasme es molt contagiós davant els seus companys i lo que pot ser una tasca difícil tant per al mestre com per als alumnes pot arribar a ser algo senzill i divertit a banda de ser Profitós.

Tenc molt clar que quan arribi a ser mestra vull ser una bona mestra, per això introduiré les tecnologies a les que tots podem accedir actualment.

No hay comentarios:

Publicar un comentario