lunes, 12 de noviembre de 2012

Curriculum


L'entrada d'aquesta setmana està centrada en el Currículum. El currículum està en marcha des-de que es va proclamar la LOGSE, es obert i s'ha d'anar tancant quan anem passant de nivell.
El currículum es la programació que s'ha de seguir; hi ha diferents nivells de currículum: primer de tot l'estat posa les normes, després la comunitat autònoma i finalment l'escola. S'han de seguir les normes.
Es important saber la seva estructura: el nivell superior que es l'administració, es a dir l'administració central més les comunitats autònomes, a continuació està el nivell entremig que es l'escola i per acabar està el mestre que es el nivell final. No es pot eliminar cap nivell.
El desenvolupament curricular ha de respectar:
•ESCOLA: Reorganitzada per cicles.
•MESTRE, EQUIP DOCENT: "Els meus alumnes han d'aconseguir un objectiu" Aquest objectiu es el que toca a cada cicle..
El mestre per ser capaç de tancar aquest currículum ha de ser flexible, competent, professional. Avanç no teníem mestres competents, es a dir no teníem cultura professional, avui dia tenim mestres molt professionals i conscients del currículum.
En quant al llibre de text sorgeixen problemes, un d'ells es que el llibre de text ens ajuda a programar quan hauria de ser el currículum qui realitzàs aquesta tasca. Molts de mestres utilitzen el llibre de text com a guia de la seva assignatura, basant-se pel complet en ell. Cuan aquesta "guia" es el currículum, per exemple... El llibre de text pot ser el tema que refereix el nadal està al final del llibre, i en compte de donar aquest tema en la data que correspon es deixa pel final. Aixo ens fa veure que hi ha mestres que han perdut la professionalitat ja que han deixat en mans del llibre les decisions.
A tot això... Un currículum basat en continguts has de anar ràpidament impartint el temari que el llibre diu per aconseguir acabar-lo així que no te pots permetre treballar per competències.
Una altra critica cap el currículum que sorgeix durant la classe son els currículums excessivament carregats. Aquí vam veure un vídeo que demostra que ja de fa temps es critica el currículum i la LOGSE.

El gran problema actual es que encara no hem canviat la visió de l'escola, la gent té encara una visió de l'escola molt tradicional, per això sorgeixen aquestes critiques.

Una visió destaca el currículum oculte que es el que realment l'alumne està rebent; un clar exemple d'això es que una mestra diu cridant als seus alumnes que no cridin.
El currículum oculte es refereix al missatge negatiu com a concepte crític..
Es important SER CONSCIENTS REALMENT DEL MISSATGE QUE ESTEM DONANT i per això hem de reflexionar amb el missatge.

Les fonts del currículum son les següents:
1.Font Sociocultural: Allò que es important donar en un moment històric, en un context social.
2.Font Psicològica: Allò que es adient segons un moment del desenvolupament psicològic de l'alumnat.
3.Font Disciplinaria: Allò que es rellevant de cada àrea o matèria.
4.Font pedagògica: Com s'ensenya cada contingut depèn de la disciplina i el moment pedagògic de l'infant.

El currículum ensenya conceptes, principis, fets, teoria, procediments, actituds... Sabem que els diferents tipus de conceptes no es poden aprendre de la mateixa manera.

Reflexió del currículum en una etapa que no es obligatòria. Com hem vist avanç sabem que la funció del currículum es orientar a l'ensenyament per saber que es rellevant, el que realment importa, es una font per guiar la practica docent.
Delors diu que l'educació infantil es una etapa que ajuda a compensar les necessitats socioculturals d'un nen. El cicle d'infantil es clau durant l'educació d'un infant i nosaltres com a mestres hem de ser partidaris a L'escolarització.

Per aconseguir la socialització dels infants es necessari que escola i família vagin agafades de la mà, unides per complet ja que així aconseguirem els objectius que proposa l'educació a l'escola. Si no es així no aconseguirem per exemple els hàbits que des de l'escola es volen inculcar als infants, es a dir si a l'escola estem intentant que el nen es renti les mans avanç de menjar però a ca seva ningú li diu al petit que ha de fer-ho, quan el nen arribi a l'escola li dirà a la mestra que ell no es renta les mans perquè a ca seva no ha de fer-ho.

En quant a la meva reflexió personal jo penso que es molt important escolaritzar als infants des d'el primer any de vida, a una guarderia perquè així van adquirint els primers hàbits i es van socialitzant.
Per a un mestre d'educació infantil es mol important que els alumnes hagin passat per la guarderia
ja que així quan arriben a l'escola no hi ha que començar la tasca docent de cero, els alumnes ja estan acostumats a la rutina d'anar a escola aprendre i passar-sho bé aprenent. No només es tracta d'aprendre sinó de socialitzar-se amb els companys compartint els materials...
En quant al currículum jo crec que es fonamental que tots els mestres tinguin una guia on apoiarse sempre i quan no siga lo únic en el que es fixen, es important anar desenvolupant els continguts del currículum a mesura que els infants vagin avançant de nivell de desenvolupament.
Per a mi es important aquesta frase en aquest moment "Mai hi ha que passar davant el carro". Es a dir, a més de que el currículum digui que s'ha de impartir un temari concret per adquirir uns coneixements concrets avanç de finalitzar el nivell, jo crec que es molt més important que els meus alumnes assoleixin correctament els coneixements, aunque el ritme de la classe tenga que ser mes baix, Peró que els assoleixin amb plenitud. Jo no permetre durant la meva labor docent que el currículum hem domini, el "sentir estrès per acabar el llibre".

VIDEO IVOOX:
Un mestre ha de ser flexible, competent i profesional.Fins ara no teniem mestres competents ja que abanç no tenien cultura professional. Avui dia tenim mestres molt professionals i concients del curriculum.



http://www.ivoox.com/sabina-entrada-setmanal-blog-audios-mp3_rf_1566729_1.html
http://www.youtube.com/watch?v=ZjQrJB5FSlM
http://mutuaspalabras.blogspot.com.es/2008_01_01_archive.html

No hay comentarios:

Publicar un comentario